Partner serwisu
Drogi i autostrady

Wpływy z e-myta mniejsze niż zakładano?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
16-01-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Dziennik Gazeta Prawna

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Wpływy z e-myta mniejsze niż zakładano?
fot. ViaToll
Ministerstwo Transportu oszacowało, że na koniec 2011 roku przychody z elektronicznego poboru opłat wyniosą 404 mln zł, czyli mniej niż zakładano. Dziura w budżecie e-myta zmniejszy się w momencie wpłacenia rekompensaty przez Kapsch – podaje „Dziennik Gazeta Prawna”.

Przez pierwsze pół roku funkcjonowania, system e-myta zarobił 386 mln zł, czyli o 18 mln zł mniej niż pierwotnie zakładano. GDDKiA jest w trakcie wyliczania wysokości rekompensaty, jaką operator systemu zapłaci Skarbowi Państwa. „Dziennik Gazeta Prawna” pisze, że może to być nawet 30-40 mln zł.


– Kwota utraconego przychodu zostanie określona jako różnica pomiędzy przychodem uzyskanym w okresie funkcjonowania systemu bez kompletu bramownic, a tym, jaki zostanie uzyskany w analogicznym okresie po uszczelnieniu systemu – mówi dziennikowi Urszula Nelken, rzecznik GDDKiA.


W okresie od lipca do września, gdy system był niekompletny, zyski wyniosły 160 mln zł, a w okresie od października do grudnia było to 226 mln zł. Różnica wynosi więc 66 mln zł.


Kapsch nie czuje się winny za niższe wpływy z e-myta. – Szacunki były w oparciu o analizę ruchu przeprowadzoną w latach 2009-2010, gdy nie były pobierane opłaty. Do tego doszła masowa ucieczka ruchu ciężarowego z płatnych autostrad i dróg krajowych – wyjaśnia dziennikowi Marek Cywiński z Kapsch.


Ministerstwo Transportu z GDDKiA i firmą Kapsch zamierzają opracować wspólny raport, w którym podsumują dotychczasowe funkcjonowanie systemu e-myta w Polsce. Jak dotąd, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wydała na system około 600 mln zł. W trakcie trwania kontraktu z firmą Kapsch, budżet ma zarobić 14,2 mld zł, a operator 5 mld zł.
 

Całość artykułu

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5